מאגר – אל תתקשר אליי

לייעוץ מקצועי השאירו פרטים

הלקוחות מספרים

חדש באתר

 

מהו מאגר "אל תתקשר אליי"?

 

 

החל מיום 1.1.23 צפוי לפעול מאגר מיוחד המנוהל על ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ובו מרוכזים מספרי טלפון של האנשים שאינם מעוניינים בפניה אליהם.

 

המאגר החדש מאגר אל תתקשר אליי אמור להיות בשורה גדולה לצרכנים שבאמצעות הרשמה אליו יחסכו שיחות שיווק מטרידות וחוזרות.

 

מבחינת בעלי העסקים העוסקים בשיווק יש בשורה בכך שאותם אנשים שאינם מעוניינים בפניות ירוכזו במאגר אחד, ובאמצעות בדיקה מול המאגר ניתן לשפר את מאגר הנתונים ולהגיע רק ללקוחות שמוכנים להקשיב לפניות שיווק טלפוני.

 

המאגר מגדיר כי פנייה שיווקית אל אדם שהכניס את המספר שלו אל המאגר אסורה, וניתן לקנוס את המשווק בגללה..

 

גם אם ניתנה הסכמה של הצרכן לפנייה שיווקית טלפונית הוא רשאי לבטל הסכמה זו בכל עת ולהודיע לעסק שאינו מעוניין שיתקשרו אליו שוב!.

 

זהו כוח מהותי לצרכן והנני ממליץ לתעד בכתב או בהקלטה כל פנייה אל עסק שמבקשת להפסיק להתקשר אליך כצרכן.

 

גם צרכנים שלא הכניסו את המספר שלהם למאגר רשאים להודיע לעסק שפנה אליהם כי אינם מעוניינים בפניות נוספות ואזי אסור לאותו עסק לפנות אליהם פעם נוספת.

 

הסרה של צרכן ביחס לעסק מסוים אינה מתועדת במאגר אל תתקשר אליי, אך היא צריכה להיות מתועדת באותו עסק כדי למנוע התקשרות חוזרת לאותו לקוח.

 

החוק מעביר את נטל הראיה לכך שההתקשרות נעשתה לפי החוק אל העסק, ועליו להראות ולהוכיח כי ניתנה הסכמה לפנייה טלפונית לגבי כל פניה שיווקית.

 

העברת הנטל נמצאת בתוספת השישית לחוק בסעיף 1 האומר:

עוסק הפונה לצרכן בפנייה שיווקית לאחר שהצרכן פנה אליו וביקש ממנו כי יחזור אליו באמצעות שיחה; נטל ההוכחה כי הצרכן ביקש שהעוסק יחזור אליו כאמור הוא על העוסק.

מהו התיעוד שנדרש להסכמה?

בוודאי שהסכמה כתובה תתאים לכך או הסכמה בהקלטה, ונראה שאף הסכמה דיגיטלית בעת מילוי תיבת שיחה הנותנת אישור להתקשר תספיק.

חשוב שהצרכן יהיה מודע כי כל הסכמה שניתנה בצורה מתועדת תופסת רק לשנה, ואחרי כן יש לפנות ללקוח ברשתות חברתיות ושוב לפתות אותו במידע מבצעים והנחות לתת הסכמה לפנייה שיווקית.

למעשה החוק החדש מטיל נטל כלכלי עצום על עסקים קטנים ובינוניים בבואם לפנות גם לקהל חדש, אך גם בבואם לפנות אל הקהל המוכר והידוע של לקוחות ומתעניינים.

בעיניי כל נטל חוקי היוצר הגבלה שיווקית ומחסום כספי להגעה אל הצרכן, מתבטא במחיר גבוה יותר על המוצרים והשירותים.

בעיניי החוק מקשה על כניסת עסקים חדשים לשוק ולכן מחזק את הכוח של התאגידים הגדולים והמונופולים.

 

 

מהם הסנקציות לפי החוק:

על הרשות להגנת הצרכן הוטלה החובה לבחון תלונות של צרכנים כלפי עוסקים על הפרות החוק והסמכות להטיל עיצום כספי בסכום של עד 46,080 שקלים חדשים ₪ לחברה ובסכום מופחת של עד 25,610₪ ביחס לעסק של יחיד.

כל צרכן יכול להגיש תלונה על עסק שפנה אליו בניגוד לחוק באתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן באמצעות מילוי טופס כללי.

הרשות פונה לעסק במכתב התראה לפני הטלת עיצום כספי וכעת על העסק להוכיח שהכול תקין ונעשה לפי הדין.

במידה ולא פעל העסק כדין יתכן שיוטל עליו עיצום כספי בסכום מאוד מרתיע לכל הפרת חוק.

התיקון לחוק הגנת הצרכן משנה את הכללים בתחום השיווק הטלפוני, וישפיע על כל צרכן ועסק בשנים הקרובות!

ממליץ לפנות אל עו"ד מנוסה כדי להבין את דרך הפעולה הטובה עבורך!

לשאלות נוספות ומידע מורחב צרו קשר!

 

 

 

 

Rate this post