ביטול עסקת רכישה באינטרנט

לייעוץ מקצועי השאירו פרטים

הלקוחות מספרים

חדש באתר

ביטול עסקת רכישה באינטרנט

רכישות ברשת האינטרנט, הפכו תחליף לרכישה בחנויות, הן מבחינת הנוחות והן מבחינת המחירים. במקרים רבים ניתן למצוא מחירים זולים יותר מאשר בחנויות הפיזיות השונות הנמצאות בערים השונות ברחבי הארץ.

 

היתרון ברכישה אינטרנטית הוא שניתן לקבל גם חוות דעת של לקוחות שרכשו מוצרים דומים, להשוות מחירים ואיכויות, לקבל את המוצרים היישר לביתכם, לחסוך בדלק, חניה וזמן.

 

ביטול עסקת רכישה באינטרנט מורכב יותר היות ואין חנות פיסית אליה ניתן לגשת ולהחזיר את המוצר.

 

במידה וצרכן יהיה מעוניין לבטל עסקה, הוא יוכל לעשות זאת, באמצעות ביטול עסקה ברשת האינטרנט כאשר חוק הגנת הצרכן מגדיר את הכללים לכך.

 

השם הקבוע בחוק לעסקה ברשת האינטרנט הוא "עסקת מכר מרחוק".

 

ההגדרה בחוק לעסקה ברשת האינטרנט היא: " התקשרות בעסקה של מכר, כאשר ההתקשרות נעשית בעקבות שיווק מרחוק, ללא נוכחות משותפת של הצדדים לעסקה".

 

כיצד ניתן לבטל עסקה באינטרנט?

כאשר צרכן מחליט כי מאיזו שהיא סיבה הוא מעוניין לבטל עסקה שביצע ברשת האינטרנט, עליו יהיה להודיע על ביטול העסקה בכתב בתוך 14 יום מכריתת העסקה.

בנוסף חובתו להחזיר את המוצר תוך 14 יום מיום שהודיע על ביטול עסקה בשיווק ברשת האינטרנט.

 

לעיתים יכולות להיות מחלוקות בנוגע למיקום של החזרת המוצר, או לגבי עלויות המשלוח של החזרת המוצר לחברה האינטרנטית שמשווקת מוצרים באמצעות חנויות מקוונות.

 

חשוב לציין, כי במידה והצרכן פעל על פי כללי הביטול בחוק, המוכר יהיה חייב להחזיר לו את כספו באותו האופן שהצרכן שילם על העסקה.

 

בביטול עסקה אינטרנטית לא חוקי לתת זיכוי

לקוח שמעוניין לבצע ביטול עסקה בשיווק ברשת האינטרנט, חייב לקבל את כספו ולא חוקי לתת זיכוי בגין ביטול העסקה.

 

אם מדובר על פגם במוצר וזו הייתה סיבת הביטול, על המוכר להחזיר את מלוא הסכום, אך אם מדובר על ביטול ללא סיבה, התשלום יוחזר בניכוי של  5% או 100 ₪ לפי הנמוך מביניהם.

 

יש לציין בנוסף, כי אם האריזה של המוצר נפתחה אין בכך למנוע את החזרת המוצר שנרכש באמצעות הרשת.

 

ברגע שהמוצר הוא קורס דיגטלי שניתן להעתיקו או מוצר אשר יוצר במיוחד עבור הלקוח, לא ניתן לבטל את העסקה לפי חוק המכר.

 

לסיכום – אם לא קיבלתם את המוצר שהזמנתם מהאינטרנט, או שקיבלתם מוצר שונה או פגום, או לחלופין קיבלתם את המוצר כפי שהוא מתואר, אך בכל זאת אינכם מעוניינים בו, קיימים כללים בחוק הגנת הצרכן אשר מגדירים מה מגיע לכם ומה לא מגיע לכם כאשר תהיו מעוניינים להחזירו.

 

במידה ובעל החנות האינטרנטית מסרב להחזיר לכם את כספיכם – הוא עובר על החוק וניתן לתבוע את המוכר או את בעל החנות האינטרנטית. במידה ואינכם בקיאים בהליכים להגשת התביעה, יש לפנות אל עורך דין הבקיא בדיני האינטרנט ובדיני צרכנות.

 

 

 

 

 

 

 

 

Rate this post